Gaudeamus
Email tai asnro: Salasana:
tai rekisteröidy
 
TIEDÄ, MISTÄ PUHUTAAN

KEVÄÄN 2019 UUTUUSKIRJAT

SYKSYN 2018 KIRJAT

TOP 10 KIRJAT

E-KIRJAT

KUUKAUDEN KIRJA

SUURET KYSYMYKSET: Muuttuva työ ja talous

Demokratian tulevaisuus

Konfliktit maailmassa

Ilmastonmuutos

Terveys ja hyvinvointi Suomessa

Suomen suuret kysymykset

TILAA LAHJAKORTTI

FILOSOFIA & USKONTO

HISTORIA

KASVATUS & PSYKOLOGIA

KIELET & KIRJALLISUUS

KULTTUURI & TAIDE

OTATIETO

SOSIAALIALA

SUKUPUOLENTUTKIMUS

TALOUS & JOHTAMINEN

TEKNIIKKA & IT

TERVEYS & HYVINVOINTI

TIEDE & TUTKIMUSMENETELMÄT

VIESTINTÄ & MEDIA

YHTEISKUNTA & POLITIIKKA

YMPÄRISTÖ & LUONTO




 

MUODIKAS LAPSUUS : LAPSET MAINOSKUVISSA

Muodikas lapsuus : lapset mainoskuvissaMUODIKAS LAPSUUS : LAPSET MAINOSKUVISSA
Tekijä: Vänskä Annamari
Kustantaja: Gaudeamus (2012)
Saatavuus: 1 arkipäivä
EUR   36,00
    
Kirjailija: Vänskä Annamari
Kustantaja: Gaudeamus
Kieli: Suomi
Sivumäärä: 268
Asu: Pehmeäkantinen kirja
Julkaisuvuosi: 2012 (lisätietoa)
Tuoteryhmä:
VIESTINTÄ & MEDIA
YHTEISKUNTA & POLITIIKKA

Tämän tuotteen osoite
EUR
36,00

Tuotetta lisätty
ostoskoriin kpl
Siirry koriin
Lisää ostoskoriin
Muodikas lapsuus : lapset mainoskuvissa
Suurenna viemällä hiiri kuvan päälle
zoom


Saatavuusarvio: Pikatoimitus!
ISBN-13: 9789524952408, ISBN-10: 9524952408
Hinta: 36.00 € (Alv 10%, 32.73€ Alv 0%), OVH 36.00 €


Lastenvaatteet ja lapsia esittävät kuvat herättävät aikuisissa voimakkaita tunteita. Meillä on selkeät näkemykset siitä, millaiset lastenvaatteet tai lapsia esittävät kuvat ovat sopivia ja millaiset puolestaan altistavat lapset hyväksikäytölle.

Kulttuurissamme vallitsee voimakas ristiriita. Tuotteita valmistavat ja markkinoivat yhtiöt käsittelevät lapsia kuin pieniä kuluttajia, jotka tietävät mitä haluavat ja osaavat tehdä ostopäätöksiä. Muualla yhteiskunnassa lapset taas halutaan nähdä lapsenomaisina ja "viattomina".

Muodikas lapsuus tarkastelee lasten muotimainontaa. Miten kuvien edessä tunnettu huoli lasten hyväksikäytöstä on syntynyt historiallisesti? Miten lasten viattomuuden ja seksuaalisuuden välinen ambivalenssi on ymmärrettävä? Miten lastenkin muotimainonta leikkii tällä ambivalenssilla? Miten halu ja katsominen hahmottuvat lasten muotimainonnassa? Teoksessa kurkistetaan myös kuvien taakse lapsimallien työhön.

FT Annamari Vänskä on visuaalisen kulttuurin tutkija, joka työskentelee muodin tutkimuksen instituutissa Tukholman yliopistossa.



Asiasanat: lapset mainoskuvat mainonta seksismi sukupuoliroolit ulkonäkö
Tuoteryhmä: Suomalaiset kirjat > Yleisteokset. Kirja-ala > Viestintä. Joukkoviestintä


Tuotetta lisätty
ostoskoriin kpl
Siirry koriin
Lisää ostoskoriin
  
EUR
36,00
Maksutavat

Sisäänkirjautuminen
Sisäänkirjautuminen
Rekisteröityminen
Oma tili
Omat tiedot
Omat tilaukset
Omat laskut
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu
Yhteystiedot
Toimitusehdot