Gaudeamus
Email tai asnro: Salasana:
tai rekisteröidy
 
TAMMIALE

KEVÄÄN 2019 UUTUUSKIRJAT

SYKSYN 2018 KIRJAT

TOP 10 KIRJAT

E-KIRJAT

KUUKAUDEN KIRJA

SUURET KYSYMYKSET: Muuttuva työ ja talous

Demokratian tulevaisuus

Konfliktit maailmassa

Ilmastonmuutos

TILAA LAHJAKORTTI

FILOSOFIA & USKONTO

HISTORIA

KASVATUS & PSYKOLOGIA

KIELET & KIRJALLISUUS

KULTTUURI & TAIDE

OTATIETO

SOSIAALIALA

SUKUPUOLENTUTKIMUS

TALOUS & JOHTAMINEN

TEKNIIKKA & IT

TERVEYS & HYVINVOINTI

TIEDE & TUTKIMUSMENETELMÄT

VIESTINTÄ & MEDIA

YHTEISKUNTA & POLITIIKKA

YMPÄRISTÖ & LUONTO




  Etusivu > TAMMIALE

TAMMIALE




KULTTUURIOSAAMINEN : TIETOTALOUDEN TAITOLAJI

Kulttuuriosaaminen : tietotalouden taitolajiKULTTUURIOSAAMINEN : TIETOTALOUDEN TAITOLAJI
Tekijä: Uusitalo Liisa; Maria Joutsenvirta (toim.)
Kustantaja: Gaudeamus (2009)
Saatavuus: 1 arkipäivä
EUR   33,00 5,00

Katso myös

Yksi piano vai kymmenen lehmää? - kirjoituksia arjen ilmiöistäYKSI PIANO VAI KYMMENEN LEHMÄÄ? - KIRJOITUKSIA ARJEN ILMIÖISTÄ
Tekijä: Karisto Antti
Kustantaja: Gaudeamus (2011)
Saatavuus: 1 arkipäivä
EUR   33,00 5,00
Kuluttajamuotti : yleisöjen hallinta mainonnan instituutioissaKULUTTAJAMUOTTI : YLEISÖJEN HALLINTA MAINONNAN INSTITUUTIOISSA
Tekijä: Puustinen Liina
Kustantaja: Gaudeamus (2008)
Saatavuus: 1 arkipäivä
EUR   29,00 5,00
Ekologinen kommunikaatioEKOLOGINEN KOMMUNIKAATIO
Tekijä: Luhmann Niklas; Sam Krause (suom.); Seppo Raiski (suom.)
Kustantaja: Gaudeamus (2004)
Saatavuus: 1 arkipäivä
EUR   27,00
HallintavaltaHALLINTAVALTA
Tekijä: Kaisto Jani; Miikka Pyykkönen (toim.)
Kustantaja: Gaudeamus (2010)
Saatavuus: Noin 2-3 arkipäivää
EUR   33,00 5,00
    
Kirjailija: Uusitalo Liisa; Maria Joutsenvirta (toim.)
Kustantaja: Gaudeamus
Kieli: Suomi
Sivumäärä: 279
Asu: Pehmeäkantinen kirja
Julkaisuvuosi: 2009 (lisätietoa)
Tuoteryhmä:
TAMMIALE
KULTTUURI & TAIDE
TALOUS & JOHTAMINEN
YHTEISKUNTA & POLITIIKKA

Tämän tuotteen osoite
EUR
33,00 5,00

Tuotetta lisätty
ostoskoriin kpl
Siirry koriin
Lisää ostoskoriin
Kulttuuriosaaminen : tietotalouden taitolaji
Suurenna viemällä hiiri kuvan päälle
zoom


Saatavuusarvio: Pikatoimitus!
ISBN-13: 9789524951081, ISBN-10: 9524951088
Hinta: 5.00 € (Alv 10%, 4.55€ Alv 0%), OVH 33.00 €


Maailman muutokset välittyvät median kautta hetkessä. Säilyykö kulttuurien omaleimaisuus vai samankaltaistaako globaali talous meidät? Minkälaiset tiedot ja taidot kantaisivat yli taloudellisesti huonojen aikojen? Kun ongelmat ovat maailmanlaajuisia ja kulttuurierojen vuoksi vaikeasti hallittavissa, tulee kulttuuriosaamisesta ja kulttuuripääomasta keskeinen voimavara.

Yritysten kulttuuriosaaminen tarkoittaa kuluttajien kulttuurisen taustan ymmärtämistä, esteettistä ja visuaalista osaamista ja kykyä puhutella ihmisiä eri kulttuureissa. Yrityksiin kohdistuu myös odotuksia yhteiskuntavastuun kantajina ja luottamuksen ylläpitäjinä. Kuluttajatkin ovat aktivoituneet. He toimivat myös kansalaisina ja luovat kriittisiä keskusteluyhteisöjä yli rajojen.

Teoksessa tarkastellaan kulttuurin ja kulttuuriosaamisen kasvavaa merkitystä nykytaloudessa.

Kirjoittajat ovat kulttuurin ja talouden vuorovaikutukseen perehtyneitä tutkijoita.

Hanna-Kaisa Desavelle, FM, tutkija, Tampereen teknillinen yliopisto (kielitiede)
Maria Joutsenvirta, KTT, tutkija, Helsingin kauppakorkeakoulu, (ympäristöjohtaminen)
Annukka Jyrämä, KTT, dosentti, erikoistutkija, Helsingin kauppakorkeakoulu, (taiteen ja tiedon johtaminen)
Mirjami Lehikoinen, KTT, tutkimuspäällikkö, Qualitems Oy, (markkinointiviestintä)
Ilona Mikkonen, KTM, assistentti, Helsingin kauppakorkeakoulu, (markkinointi)
Rebecca Piekkari, KTT, professori, Helsingin kauppakorkeakoulu, (International Business)
Joonas Rokka, KTM, tutkija, Helsingin kauppakorkeakoulu, (markkinointi)
Hilppa Sorjonen, KTT, ma lehtori, Helsingin kauppakorkeakoulu, (markkinointi)
Liisa Uusitalo, KTT, professori, Helsingin kauppakorkeakoulu, (kuluttajakäyttäytyminen, markkinointiviestintä)
Anne Äyväri, KTT, yliopettaja, Helia ja Laurea ammattikorkeakoulu, Porvoo, (pienyritysten johtaminen)

SITAATTI:
"Kulttuuristen yhteentörmäysten vaara on kasvanut. Ne voivat ilmetä johtamistapojen tai henkilökunnan kitkana tai yllättävänä kulttuurisena vastarintana markkinoilla asiakkaiden, kansalaisten tai viranomaisten taholta... Ongelmiin törmätään globaaliyrityksissä, kansainvälisissä fuusioissa, toimintoja ulkoistettaessa ja yritysten ja julkisen sektorin rekrytoidessa työvoimaa kansainvälisiltä markkinoilta."
"Yritysten lisääntynyt vaikutusvalta on kasvattanut liiketoimien kiistanalaisuutta ja politisoitumista, ja yrityksistä on tullut myös yhteiskunnallisia toimijoita ja vastuun kantajia"
"Kulttuuriosaaminen jää monikansallisten yritysten piirissä pirstaloituneeksi. Tytäryritysten tulkin rooli monikansallisen yrityksen viestinnässä on mielletty vasta hiljattain. ...Ongelmaksi muodostuu se, että tieto kohdemarkkinoista ei välttämättä siirry emoyritykselle. Kielimuurin vuoksi viestintä ja kulttuuripääoma keskittyvät muutamille avainhenkilöille."
"Virtuaaliyhteisöt ovat omiaan kuvaamaan globalisoituvaa yhteiskuntaa. ...Ollaan siirtymässä kohti uusliberaalia yhteisöllisyyttä, jossa yhteisöt ovat hyvin hetkellisiä, epävakaita ja tunnepohjaisia"


Asiasanat: kulttuuriosaaminen tietotalous kulttuurienvälinen viestintä kulttuurierot yritykset etiikka yhteiskuntavastuu kilpailuetu johtaminen markkinointi
Tuoteryhmä: Suomalaiset kirjat > Yhteiskunta > Yleinen yhteiskuntatiede


Tuotetta lisätty
ostoskoriin kpl
Siirry koriin
Lisää ostoskoriin
  
EUR
5,00
Maksutavat

Sisäänkirjautuminen
Sisäänkirjautuminen
Rekisteröityminen
Oma tili
Omat tiedot
Omat tilaukset
Omat laskut
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu
Yhteystiedot
Toimitusehdot